Розвиток мовлення


Співаємо:
ТІНА КАРОЛЬ та ГОЛОС.ДІТИ: Україна - це ти
Хай буде мир!
На нашій Україні
Перлина Україна

Рухаємося:
Руханка
Руханка із Дзідзьо та Олею Цибульською
Руханка із Юрчиком Ткачем)
Руханка з Поляковою та Вусиком
Руханка з Монатіком
Руханка із Лесею Нікітюк
Фізкультура/руханка - запалюємо з Анною Різатдіновою та Артемом Пивоваровим
Фізкультура/руханка - запалюємо з Данею Вегасом
___________________________-
__________

А тепер до роботи над собою!)

Працюємо над артикуляцією та правильною вимовою:
Промовляючи скоромовки для гарної дикції, існує кілька правил, дотримуючись яких, буде простіше і легше їх засвоїти: 

спочатку слова треба вимовляти повільно, по складах, чітко їх вимовляючи; 

вимовляти скоромовки перед дзеркалом беззвучно; 

вимовляти скоромовки пошепки, але звуки повинні бути зрозумілі і чути;

пробувати вимовляти знайомий текст різними голосами: дитячим, жіночим, чоловічим, проспівати слова. 





Скоромовки для розвитку мовлення:

1. (Б, щ) - Бабин біб розцвів у дощ - буде бабі біб у борщ.


 2. (Б, ц) - Був собі цебер, та переполуцебрився на полуцебренята. 


3. (Б) - Бобер на березі з бобренятами бублики пік. 


4. (Б, р) - Боронила борона по боронованому полю.


 5. (Б, ч) - Бук бундючивсь перед дубом, тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука. Буде букові наука.


 6. (В, р, к) - Варка варила вареника, Василь взяв вареника. Варка Василя варехою. Василь Варку вареником. 


7. (В, ч, р) - Вередували вереднички, що не зварили вареничків. Не вередуйте, вередниченьки, ось поваряться варениченьки.


 8. (В) - Викис, вимок, виліз, висох, став на колоду, та знов - бовть у воду. 


9. (В, р, н) - Ворона проворонила вороненя.


 10. (В, д ,н) - Наш садівник розсадівникувався. 


11. (В, ц, к) - Вовк-вовцюг вівцю волік. Вова вовку - вила в бік. Як завив же вовк-вовцюг, миттю випустив вівцю. 


12. (Г, к) - Галасливі ґави й галки в гусенят взяли скакалки. Гусенята їм ґелґочуть, що й вони скакати хочуть. 


13. (Д, р) - Дрова рубали два дроворуби. 


14. (Д, п) - У нас надворі погода розмокропогодилася. 


15. (Ж) - Дзижчить над житом жвавий жук, бо жовтий він вдягнув кожух. 


16. (Ж) -Біжать стежини поміж ожини. 


17. (З) - Захар заліз на перелаз. - Захарку, злізь! - Захарку, злазь! Зумів залізти - Знай, як злізти.


 18. (К, п, р) - Кинув кріп Прокіп в окріп. У окропі, окрім кропу кипить короп для Прокопа. 


19. (К, в) - Коваль кулю кував, кував і перековував. 


20. (К, д) -Ходить квочка коло кілочка, водить діток, дрібних квіток.

 21. (К, ш, п) - На кому шапка найковпакуватіша.

 
22. (К, п) -Наш Карпо з своїми карпиненятами полукалу-карпився.


 23. (К, р) - Не турбуйте курку - клює курка крупку.

24. (П, ц) - На полиці в коробиці Півкороваю і паляниця.

 25. (П, р) -Не йди попри Прокопові ворота, попри прокопишині. 

26. (П, ч, к) - Невеличка перепеличка під полукіпком розпідпадьомкалась. 

27. (П, л, р) - Пилип прилип, прилип Пилип. Пилип плаче. Пилип посіяв просо, Просо поспіло, Пташки прилетіли, Просо поїли.

 28. (П) - Побіля Прокопа паляниці пекла.

 29. (П, л) - Пиляв Пилип поліна з лип, притупив пилку Пилип. 

30. (П, к, р) - Пік біля кіп картоплю Прокіп. Прийшов Прокіп, налляв окріп. 

Звук «Р»: 
– тридцять три кораблі лавірували, лавірували, та не вилавірували;
 – збирала Маргарита маргаритки на траві. Розгубила Маргарита маргаритки, та не все;
 – на дворі трава, на траві дрова: раз дрова, два дрова, три дрова.

 Дрова вшир двору, дрова вздовж двору. 
Чи не вмістить двір дров, треба видворити дрова на дров'яної двір назад;
 – королева Клара суворо карала Карла за крадіжку коралів.

 Звук «Л»:
 – малина манила Марину і Мілу, Марині і Мілі малина мила;
 – Їли йоржів у ялини, їх ледве-ледве у ялини доїли;
 – Полили чи лілію? Чи бачили Лідію? 
– Полили лілію. Бачили Лідію; 
– орел на горі, перо на орле, гора під орлом, орел під пером.

 Звуки «Б», «П»:
– Маланка-брехуха молоко базікала, базікала, та не вибовкав; 
– бик тупогуб, тупогубенькій бичок, у бика білого губа була тупа; 
– горять лампи на рампі;
 – командир говорив про підполковника, про подполковніцу, про підпоручика, про подпоручіцу, про підпрапорщика, а про подпрапорщіцу промовчав;
 – краб краба зробив граблі.
 Подав граблі крабові краб: «Сіно граблями, краб, грабуй». 

Звук «Ц»: 
– цілюще сік квітки нарциса, він зцілює тіла м'язи. 
Цигани цінують цей засіб і лікують цим засобом з дитинства;
 – циган підійшов навшпиньках до курчаті і цикнув: «цить!»;
 – Чапля чахла, чапля сохла, чапля здохла нарешті;
 – курча чаплі чіпко чіплявся за ланцюг.

 Шиплячі звуки: 
– не той, товариші, товаришу товариш, хто при товариші товаришу товариш, а той, товариші, товаришу товариш, хто без товариша товаришеві товариш; 
– чижик, щука, три ляща чують риса, тремтячи;
 – в четвер четвертого числа в чотири з чвертю години чотири чорненьких, чумазенькіх чортеня креслили чорними чорнилами креслення. 
Надзвичайно чисто, надзвичайно чітко; 
– два цуценя щока до щоки гризли щітку в куточку;
 – у Фені фуфайка, у Фаї туфлі; 
– луска у щупаки, щетина у чушки;
 – задзижчала бджола, дожужжалась павука;
 – шістнадцять йшли мишей і шість знайшли грошей, а миші, що поплоше, шарудять і нишпорять гроші.

 Скоромовки на поєднання декількох звуків: 
– Єгер Ємеля в ялиннику їв ожину;
 – на горі Арарат росте крупний виноград;
 – у оси не вуса, не вусища, а вусики;
 – Єлизавета, Катерина і Яків продавали на ярмарку яскраві майки;
 – була у Фрола, Фролу на Лавра набрехала, піду до Лавру, Лавру на Фрола набрешемо;
 – везе Сенька Саньку з Сонькою на санках. Санки скок, Сенька з ніг, Саньку в бік, Соньку в лоб, всіх в замет; 
– Майя і Тимофій сиділи на лавці біля під'їзду і слухали солов'я;
 – ось сироп, кисіль в склянці, це сирники в сметані, апельсини, персик, вершки, і сосиски є в підливі.


Тексти для перевірки техніки читання 1 клас.

Тексти для перевірки техніки читання 1 клас.

Тренажер - Тренажер з читання. 2 клас

Веселі українські приказки, лічилки та віршики Володимира Нагорняка.
Дитячий фольклор
Вчителю НУШ. Матеріал до першого уроку в новому навчальному році ...

Комплект Український та Англійський АЛФАВІТ: продажа, цена в ...

Англійський алфавіт – Латинка | Англійська для дорослих

Наклейка англійська абетка - алфавіт - Дизайн НУШ【Нас обирають】

Стенд Англійська абетка A - Z - Англійський алфавіт - 100% якість!!!
Англійські римування для дітей: вірші, лічилки | Англійська мова

Англійська мова для дошкільнят - Заклад дошкільної освіти «Сонечко ...
Презентація з англійської мови "SEASONS" для учнів початкових ...

ГДЗ (відповіді та розв'язання) до вправи №6 - Lesson 2. Days of ...


Англійська для дітей і дорослих

Англійська для дошкільнят. | Рецензії та статті


Популярні дописи з цього блогу