Розвиток мовлення
Співаємо:
ТІНА КАРОЛЬ та ГОЛОС.ДІТИ: Україна - це ти
Хай буде мир!
На нашій Україні
Перлина Україна
Рухаємося:
Руханка
Руханка із Дзідзьо та Олею Цибульською
Руханка із Юрчиком Ткачем)
Руханка з Поляковою та Вусиком
Руханка з Монатіком
Руханка із Лесею Нікітюк
Фізкультура/руханка - запалюємо з Анною Різатдіновою та Артемом Пивоваровим
Фізкультура/руханка - запалюємо з Данею Вегасом
___________________________-
__________
А тепер до роботи над собою!)
Працюємо над артикуляцією та правильною вимовою:
Промовляючи скоромовки для гарної дикції, існує кілька правил, дотримуючись яких, буде простіше і легше їх засвоїти:
спочатку слова треба вимовляти повільно, по складах, чітко їх вимовляючи;
вимовляти скоромовки перед дзеркалом беззвучно;
вимовляти скоромовки пошепки, але звуки повинні бути зрозумілі і чути;
пробувати вимовляти знайомий текст різними голосами: дитячим, жіночим, чоловічим, проспівати слова.
Скоромовки для розвитку мовлення:
1. (Б, щ) - Бабин біб розцвів у дощ - буде бабі біб у борщ.
2. (Б, ц) - Був собі цебер, та переполуцебрився на полуцебренята.
3. (Б) - Бобер на березі з бобренятами бублики пік.
4. (Б, р) - Боронила борона по боронованому полю.
5. (Б, ч) - Бук бундючивсь перед дубом, тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука. Буде букові наука.
6. (В, р, к) - Варка варила вареника, Василь взяв вареника. Варка Василя варехою. Василь Варку вареником.
7. (В, ч, р) - Вередували вереднички, що не зварили вареничків. Не вередуйте, вередниченьки, ось поваряться варениченьки.
8. (В) - Викис, вимок, виліз, висох, став на колоду, та знов - бовть у воду.
9. (В, р, н) - Ворона проворонила вороненя.
10. (В, д ,н) - Наш садівник розсадівникувався.
11. (В, ц, к) - Вовк-вовцюг вівцю волік. Вова вовку - вила в бік. Як завив же вовк-вовцюг, миттю випустив вівцю.
12. (Г, к) - Галасливі ґави й галки в гусенят взяли скакалки. Гусенята їм ґелґочуть, що й вони скакати хочуть.
13. (Д, р) - Дрова рубали два дроворуби.
14. (Д, п) - У нас надворі погода розмокропогодилася.
15. (Ж) - Дзижчить над житом жвавий жук, бо жовтий він вдягнув кожух.
16. (Ж) -Біжать стежини поміж ожини.
17. (З) - Захар заліз на перелаз. - Захарку, злізь! - Захарку, злазь! Зумів залізти - Знай, як злізти.
18. (К, п, р) - Кинув кріп Прокіп в окріп. У окропі, окрім кропу кипить короп для Прокопа.
19. (К, в) - Коваль кулю кував, кував і перековував.
20. (К, д) -Ходить квочка коло кілочка, водить діток, дрібних квіток.
21. (К, ш, п) - На кому шапка найковпакуватіша.
22. (К, п) -Наш Карпо з своїми карпиненятами полукалу-карпився.
23. (К, р) - Не турбуйте курку - клює курка крупку.
24. (П, ц) - На полиці в коробиці Півкороваю і паляниця.
25. (П, р) -Не йди попри Прокопові ворота, попри прокопишині.26. (П, ч, к) - Невеличка перепеличка під полукіпком розпідпадьомкалась.
27. (П, л, р) - Пилип прилип, прилип Пилип. Пилип плаче. Пилип посіяв просо, Просо поспіло, Пташки прилетіли, Просо поїли.
28. (П) - Побіля Прокопа паляниці пекла.
29. (П, л) - Пиляв Пилип поліна з лип, притупив пилку Пилип.
30. (П, к, р) - Пік біля кіп картоплю Прокіп. Прийшов Прокіп, налляв окріп.
Звук «Р»:
– тридцять три кораблі лавірували, лавірували, та не вилавірували;
– збирала Маргарита маргаритки на траві. Розгубила Маргарита маргаритки, та не все;
– на дворі трава, на траві дрова: раз дрова, два дрова, три дрова.
Дрова вшир двору, дрова вздовж двору.
Чи не вмістить двір дров, треба видворити дрова на дров'яної двір назад;
– королева Клара суворо карала Карла за крадіжку коралів.
Звук «Л»:
– малина манила Марину і Мілу, Марині і Мілі малина мила;
– Їли йоржів у ялини, їх ледве-ледве у ялини доїли;
– Полили чи лілію? Чи бачили Лідію?
– Полили лілію. Бачили Лідію;
– орел на горі, перо на орле, гора під орлом, орел під пером.
Звуки «Б», «П»:
– Маланка-брехуха молоко базікала, базікала, та не вибовкав;
– бик тупогуб, тупогубенькій бичок, у бика білого губа була тупа;
– горять лампи на рампі;
– командир говорив про підполковника, про подполковніцу, про підпоручика, про подпоручіцу, про підпрапорщика, а про подпрапорщіцу промовчав;
– краб краба зробив граблі.
Подав граблі крабові краб: «Сіно граблями, краб, грабуй».
Звук «Ц»:
– цілюще сік квітки нарциса, він зцілює тіла м'язи.
Цигани цінують цей засіб і лікують цим засобом з дитинства;
– циган підійшов навшпиньках до курчаті і цикнув: «цить!»;
– Чапля чахла, чапля сохла, чапля здохла нарешті;
– курча чаплі чіпко чіплявся за ланцюг.
Шиплячі звуки:
– не той, товариші, товаришу товариш, хто при товариші товаришу товариш, а той, товариші, товаришу товариш, хто без товариша товаришеві товариш;
– чижик, щука, три ляща чують риса, тремтячи;
– в четвер четвертого числа в чотири з чвертю години чотири чорненьких, чумазенькіх чортеня креслили чорними чорнилами креслення.
Надзвичайно чисто, надзвичайно чітко;
– два цуценя щока до щоки гризли щітку в куточку;
– у Фені фуфайка, у Фаї туфлі;
– луска у щупаки, щетина у чушки;
– задзижчала бджола, дожужжалась павука;
– шістнадцять йшли мишей і шість знайшли грошей, а миші, що поплоше, шарудять і нишпорять гроші.
Скоромовки на поєднання декількох звуків:
– Єгер Ємеля в ялиннику їв ожину;
– на горі Арарат росте крупний виноград;
– у оси не вуса, не вусища, а вусики;
– Єлизавета, Катерина і Яків продавали на ярмарку яскраві майки;
– була у Фрола, Фролу на Лавра набрехала, піду до Лавру, Лавру на Фрола набрешемо;
– везе Сенька Саньку з Сонькою на санках. Санки скок, Сенька з ніг, Саньку в бік, Соньку в лоб, всіх в замет;
– Майя і Тимофій сиділи на лавці біля під'їзду і слухали солов'я;
– ось сироп, кисіль в склянці, це сирники в сметані, апельсини, персик, вершки, і сосиски є в підливі.